Lisenssi

Yleisurheilulisenssin hankkiminen Suomisport -palvelussa.

Suomen Urheluliitto ry eli yleisurheilun lajiliitto siirtyi monen muun urheilulajiliiton tapaan käyttämään Suomisport-palvelua niin lisenssiostoihin kuin muihinkin tapahtumailmoittautumisiin.

Suomen Urheiluliiton alaisten jäsenseurojen urheilijoilla ( käsittää liikuntaleikkikoululaiset, urheilukoululaiset, valmennusryhmäläiset jne.) tulee olla voimassa oleva yleisurheilulisenssi, joka sisältää nuorempien osalta ( v.2009 ja sen jälkeen syntyneet) myös vakuutuksen harjoituksia ja kilpailuja varten. YU-lisenssin hinta on 2017  ja myöhemmin syntyneille 14 euroa ja v. 2011-2016 syntyneille 29 euroa. 2010 ja sitä ennen syntyneiden lisenssin hinta on 39 euroa, eikä siihen sisälly vakuutusta. Jollei 2010 ja sitä ennen syntyneellä ole vielä vapaa-ajan vakuutusta, joka kattaa harrastuksen niin lisenssin oston yhteydessä sen voi hankkia samalla.

Suomisport-palvelu toimii eri tavalla kuin entinen Yleisurheilurekisteri, joka mahdollisti seuran hankkimaan urheilijoille lisenssit suoraan. Nykyisenä tietoturva-aikana tunnistautuminen kaikkeen on tiukempaa ja sen vuoksi Suomisportiin tulee huoltajan luoda oma tili, johon huollettavat lapset liitetään ja joille sitten palvelun kautta hankitaan yleisurheilulisenssi.

Tässä ohjeet lisenssin hankkimiseen:

1. Mene www.suomisport.fi-sivulle.

2. Kirjaudu ja tilaa koodi joko puhelimeen tai s-postiisi.

3. Syötä saamasi koodi ja luo tili.

4. Varmenna taas koodilla ja varmenna luotu tilisi.

5. Valitse oikean yläkulman kolmesta viivasta nimesi vierestä kohta "lisää huollettava".

6. Huollettavan  lisättyäsi etusivulla kysytään haluatko ostaa lisenssin, valitse "ostamaan".

7. Valitse kohta "Lisenssin/pelipassin tai vakuutuksellisen lisenssin/pelipassin ostaminen".

8. Valitse kenelle ostat lisenssin.

9. Valitse lajisi -> Yleisurheilu -> ehdottaa "Yleisurheilu, Suomen Urheiluliitto ry", jonka valitset.

10. Sen jälkeen ehdottaa seuraa -> Hämeenlinnan Tarmo, jonka jälkeen ehdottaa lisenssiä.

11. Jos huollettava s. 2010 tai sen jälkeen niin palvelu ehdottaa suoraan lisenssiä, johon sisältyy vakuutus. Valitse ja maksa.

12. Jos huollettava s.2009 tai aiemmin niin voit valita ostatko pelkän lisenssin vai lisenssin + vakuutuksen.

13. Maksun jälkeen juniori on yu-rekisterissä ja hänellä on yleisurheilulisenssi ja kilpailulupa sekä vakuutus voimassa niin harjoituksiin kuin kilpailuihin ( HUOM! lisenssi iän mukaan.)