Seura

Hämeenlinnan Tarmo on vuonna 1903 perustettu 120-vuotias yleisseura. Yleisurheilujaostomme tarjoaa  laaja-alaista osaamista, monipuolista liikkumista ja mahdollisuuden menestyä - kaikille ikäryhmille.

Hämeenlinnan Tarmolle on nimetty Olympiakomitean Tähtiseuraksi, mikä kertoo seuramme laadukkaasta junioritoiminnasta. Kaudella 2022 Olympiakomitea palkitsi Hämeenlinnan Tarmo Yleisurheilun alueellisella Tähtiseura-kannustuspalkinnolla lasten ja nuorten liikunnan ja urheilun eteen tehdystä työstä.

Tarmon toiminnan periaatteena ovat kasvatuksellisuus, monipuolinen liikunta sekä vahva kilpailutoiminta. Seurassamme on mahdollisuus liikkua harrasteliikunta- ja kilpaurheilutasoilla.

Missio

Hämeenlinnan Tarmon toiminnan tarkoituksena on tarjota Hämeenlinnan alueella tavoitteellisesti ohjattua laadukasta liikuntaa - niin kuntoliikuntaa kuin kilpaurheiluakin - kaikille ikäryhmille vauvasta vaariin.

Seuramme tavoitteena on nuoriso-, veteraani- ja harrasteliikunnan jatkuva kehittäminen sekä olla oman alueensa johtava yleisurheiluseura ja nousta SUL:n seuraliigassa 25 parhaan yleisurheiluseuran joukkoon 2024 mennessä.

Toiminnan perusarvot

• Jokainen liikkuja ikään, kuntotasoon, sukupuoleen tai etniseen taustaan katsomatta on tervetullut seuran järjestämään toimintaan
  • Seuramme panostaa liikuntakasvatukseen, päihteettömään urheiluun sekä antidopingtyöhön.
  • Seurassa kunnioitetaan jokaisen yksilön tuomaa panosta. Urheilijat, valmentajat, ohjaajat, vanhemmat, seuratyöntekijät sekä seuratoimijat ovat osa Tarmolaista seuratyötä.

Tervetuloa mukaan toimintaamme!